Nasledujúce obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vyplývajú z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim : JAREST s.r.o., Rovniankova 2, 851 02 Bratislava, IČO: 44896743, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, vložka číslo: 59765/B (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim. Predmetom tejto zmluvy je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
JAREST s.r.o., Rovniankova 2, 851 02 Bratislava, IČO:
44896743, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu
Bratislava I, Oddiel: Sro, vložka číslo: 59765/B
DIČ:
2022863469
IČ DPH: SK2022863469
Prevádzka: tlačiareň -
MOBI PRINT, Rovniankova 1, 851 02 Bratislava
Telefón: +421
903 26 79 89
Email:
kontakt@mobiprint.sk
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O. Box
5,820 07 Bratislava 27
odbor technickej kontroly výrobkov a
ochrany spotrebiteľa a právny odbor
tel. č.: 02/ 58272 172,
02/58272 104 fax č.: 02/ 58272 170
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v
deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej
zmluvy. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, v
ktorej budú dohodnuté podmienky odchylne od týchto obchodných a
reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy
uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami.
Novo dohodnuté obchodné podmienky nesmú byť v rozpore s inými
právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej
doby a pod.)
1.2. Na účely týchto obchodných a reklamačných
podmienok sa doplnkovou zmluvou rozumie zmluva, pri ktorej
kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytovaná služba, ktorá
súvisí s predmetom danej kúpnej zmluvy, pokiaľ je dodávaný tovar
alebo poskytovaná služba predávajúcim alebo treťou stranou na
základe ich dohody.
1.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na
akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorá je
prevádzkovaná predávajúcim obsahuje aj daň z pridanej hodnoty v
stanovenej výške podľa platného právneho predpisu Slovenskej
republiky. Nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné
služby. Všetky obchodné a iné akcie platia do vypredania zásob,
ak pri danom tovare nie je uvedené inak.
1.4. Právom
predávajúceho je kedykoľvek upraviť predajnú cenu tovaru, ktorá
je uvedená na internetovej stránke elektronického obchodu, v
prevádzke predávajúceho. Takáto zmena sa nevzťahuje na kúpne
zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte
neprišlo k dodaniu tovaru.
2.1. Kúpna zmluva sa uzatvára na základe návrhu, ktorý
zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného
formulára prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho,
ktorému zaslal návrh na jej uzatvorenie. Predmetom zmluvy je
odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim
za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke
(ďalej len "objednávka").
2.2. Po odoslaní objednávky bude
zaslaná na e-mailovú adresu automaticky generovaná správa o
prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho
(ďalej len "potvrdenie doručenia objednávky"). V prípade potreby
je možné, že na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť zasielané
všetky dodatočné informácie ohľadne jeho objednávky.
2.3.
Potvrdenie o doručení objednávky obsahuje informácie o tom, že
predávajúcemu bola doručená objednávka, ktorá nie je však
akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.4. Následne
bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho informácia, ktorá
obsahuje oznámenie o tom, či objednávka kupujúceho bola
akceptovaná (ďalej len "akceptácia objednávky"). Obsahom
akceptácie objednávky sú názov a špecifikácia tovaru, ktorého
predaj je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru a/alebo
iných služieb, údaj o pravdepodobnej dodacej lehote tovaru,
názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o
podmienkach, spôsobe cene a termíne prepravy tovaru na dohodnuté
miesto doručenia pre kupujúceho, ďalej údaje o predávajúcom ako
napríklad obchodné meno, sídlo, IČO a podobné. Oznámenie môže
obsahovať aj iné potrebné údaje.
2.5. Uzatvorenie kúpnej
zmluvy nastáva doručením akceptácie objednávky elektronickou
alebo písomnou formou.
2.6. Predávajúci jasným, jednoznačným,
zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred
odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách,
týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných
a iných podmienok tak, že:
a) o hlavných
vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu
primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo
službe informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho,
b) o
obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
c) o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších
údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s
predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo
faxu, ak ich má informoval na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných
a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
d)
o adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť
reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet
informoval v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok,
ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
e) o celkovej cene tovaru
alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých
ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby
nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta,
ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a
poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť
vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho,
f) o platobných
podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa
predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o
informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií,
sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných
článkoch týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
g) o informácii o práve
kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a
postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval
v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
h) o poskytnutí formuláru na
odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené
na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho;
predávajúci zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od
kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho
i) o
informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať
náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods.
3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len
"Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku"), a ak
odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý
vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom
pošty informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
j) o
povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne
poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi od
zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný
súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku informoval v čl. 10 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
k)
o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie
od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
l) o
poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo
služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v
čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
m) o existencii a podrobnostiach
záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa
prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho
zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj
informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách
poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí
služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a čl. 9
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené
na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
n) o existencii príslušných kódexov správania,
ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa
môže kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho,
o) o dĺžke trvania
zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu
uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa
automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach
vypovedania zmluvy informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
p)
o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z
kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto
záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
q)
o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú
finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach,
ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy
vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
r) o funkčnosti vrátane
použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie
elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
s) o kompatibilite elektronického
obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých predávajúci vie alebo
je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné informoval
na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach,
ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
t) o možnosti a
podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom
systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci
zaviazal tento systém využívať informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
u) o potrebných úkonoch na
uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
v) o tom, že kúpna zmluva bude
uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu
dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada informoval
na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach,
ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
o tom, že jazykom ponúkaným na
uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho.
2.7. Pokiaľ predávajúci nesplnil svoju
informačnú povinnosť podľa bodu 2.6. písmena e) týchto
obchodných a reklamačných podmienok, kupujúci nie je povinný
tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
3.1. Predávajúci je povinný:
a) v prípade potvrdenia
objednávky formou akceptácie je predávajúci povinný dodať
kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, lehote, kvalite a
zabaliť ho a zabezpečiť prepravu spôsobom potrebným na jeho
uchovanie a ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal
platné právne predpisy SR,
c) zaslať potvrdenie o uzavretí
kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, ako napríklad cez e-mail.
Potvrdenie je povinný zaslať bezodkladne a musí obsahovať všetky
informácie uvedené v 2.6. vrátane formuláru na odstúpenie od
kúpnej zmluvy.
d) najneskôr spolu s tovarom odovzdať
kupujúcemu v elektronickej alebo písomnej forme všetky
potrebné doklady na prevzatie a užívanie zakúpeného tovaru a tak
isto ďalšie doklady, ktoré sú predpísané platnými právnymi
predpismi Slovenskej republiky ako napríklad návod v slovenskom
jazyku, dodací list, záručný list a daňový doklad.
3.2.
Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny
kupujúcim za dodaný tovar.
3.3. V prípade nedostupnosti
tovaru alebo vypredania zásob, nie je schopný predávajúci dodať
tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve, určenej
týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú
kúpnu cenu, je povinnosťou predávajúceho ponúknuť kupujúcemu
náhradné plnenie, poprípade možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy
pre kupujúceho (storno objednávky). Odstúpenie od kúpnej zmluvy
alebo storno objednávky je možné zaslaním e-mailu kupujúcim. V
prípade uhradenia kúpnej ceny kupujúcim alebo jej časti, je
povinnosťou predávajúceho vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo
jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení
od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu na ním
určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Pokiaľ
nedôjde k prijatiu náhradného plnenia kupujúcim, ponúkané
predávajúcim a ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci
oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. V prípade uhradenia kúpnej
ceny kupujúcim alebo jej časti, je predávajúci povinný vrátiť už
uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa
doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy, kupujúcemu.
4.1. Predávajúci oboznámil kupujúceho o povinnosti zaplatiť
kúpnu cenu. Táto povinnosť je súčasťou objednávky.
4.2. Práva
kupujúceho: Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve,
kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
4.3. Povinnosti kupujúceho:
a) zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu
predávajúcemu v dohodnutej lehote splatnosti, vrátane nákladov
za doručenie objednaného tovaru,
b) prevziať tovar, ktorý bol
objednaný a dodaný
c) v dodacom liste potvrdiť prevzatie
tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby.
d) Ak kupujúci poskytne zhotoviteľovi obrázky, ilustrácie, texty
alebo iné podkladové materiály na zhotovenie diela (tovaru),
zaslaním týchto obrázkov, ilustrácií, textov alebo iných
podkladových materiálov na základe objednávky alebo spolu s
objednávkou objednávateľ prehlasuje, že je majiteľom autorských
práv alebo disponuje súhlasom príslušných majiteľov autorských
práv na použitie, nakladanie alebo spracovanie týchto obrázkov,
ilustrácií, textov alebo iných podkladových materiálov so
súvisiacimi objednávkami. Zhotoviteľ v prípade použitia takýchto
obrázkov, ilustrácií, textov alebo iných podkladových materiálov
na vykonanie diela (tovaru) nezodpovedá za porušenie autorských
práv tretích osôb k takto poskytnutým a použitým obrázkom,
ilustráciám, textom alebo iným podkladovým materiálom
("materiály"), vrátane práv k ochrannej známke alebo dizajnu,
ani za priame, nepriame alebo mimoriadne škody, spôsobené
použitím dodaných materiálov. Objednávateľ preberá plnú právnu
zodpovednosť na seba za škodu alebo ujmu akéhokoľvek charakteru
spôsobenú zhotoviteľovi, objednávateľovi alebo tretím osobám v
dôsledku použitia alebo spracovania dodaných materiálov.
5.1. Pri každom tovare na internetovej stránke elektronického
obchodu je uvedená obvyklá dostupnosť tovaru aj s termínom jeho
expedície.
5.2. Predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu
bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej
zmluvy, pokiaľ sa nedohodli v kúpnej zmluve inak. Pokiaľ si túto
povinnosť predávajúci nesplnil, môže ho kupujúci vyzvať, aby
dodal vec v ním určenej primeranej dodatočnej lehote. Ak nedôjde
k dodaniu veci ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, je
kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy.
5.3. Predávajúci je
oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred
uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.4. Zobrazenie tovaru na ľubovoľnej internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len
ilustračné. Rozmery, váha a iné údaje o tovare, ktoré sa
nachádzajú v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach
predávajúceho umiestnených na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho sú udávané výrobcom a môžu
sa odlišovať od skutočnosti o +- 1% z uvádzanej hodnoty.
5.5.
Povinnosťou kupujúceho je prevziať tovar na dohodnutom mieste,
podľa kúpnej zmluvy alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním
tovaru (ďalej len "miesto"). Kupujúci je povinný prevziať tovar
v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom,
povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve
alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len
„Časový rozsah“).
5.6. Pokiaľ, predávajúci dopraví tovar
kupujúcemu na miesto a v časovom rozsahu, je povinnosťou
kupujúceho prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, prevzatie
tovaru osobou splnomocnenou kupujúcim. Kupujúci je povinný
podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny, o doručení a o
odovzdaní tovaru. Povinnosťou tretej osoby splnomocnenej na
prevzatie tovaru je predložiť predávajúcemu kópiu akceptácie
objednávky. Okamihom doručenia tovaru kupujúcemu sa tovar
považuje za dodaný. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie
dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou
osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o
zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim
alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
5.7. V prípade
potreby opakovať dodanie tovaru z dôvodu neprítomnosti
kupujúceho na mieste a v časovom rozsahu alebo ak kupujúci
neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí časového rozsahu,
bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy,
vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady vo výške
skutočných nákladov za vzniknutú škodu za pokus o neúspešné
doručenie tovaru na miesto.
5.8. Povinnosťou kupujúceho je
kontrola prijatej zásielky, obal tovaru a aj tovar, ihneď po
doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho, napríklad kuriér.
Pokiaľ bude zistená vada tovaru, je povinnosťou zástupcu
predávajúceho umožniť kupujúcemu vyhotovenie záznamu o povahe a
rozsahu vady tovaru, správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. S
takto vyhotoveným záznamom, doručeným predávajúcemu môže
kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť
doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 týchto
obchodných a reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád
tovaru u predávajúceho alebo ním určenej osoby. Pokiaľ kupujúci
odmietne prevziať dodaný tovar s vadami, všetky účelne
vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša
predávajúci.
5.9. V prípade nedodania tovaru predávajúcim, je
kupujúci oprávnený v lehote uvedenej v bode 5.2. týchto
obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je
povinný kupujúcemu vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť
v lehote 14 dní od okamihu doručenia odstúpenia od kúpnej
zmluvy. Peňažné prostriedky sa prevedú na bankový účet, ktorý
určí kupujúci.
6.1. Kúpna cena za tovar, ktorá bola dohodnutá v kúpnej
zmluve medzi kupujúcim a predávajúcim je uvedená v akceptácii
objednávky (ďalej len "kúpna cena"). V prípade ak je kúpna cena
uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za
identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase
odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu
elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v
inej výške, ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na
uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne
potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému
uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť
predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v
hotovosti, pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste
dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet
predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na
internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.
6.3. Pri zaplatení kúpnej ceny bezhotovostným prevodom na
účet predávajúceho, sa považuje za deň platby, okamih kedy bola
celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4.
Povinnosťou kupujúceho je zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za
dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri
prevzatí tovaru.
6.5. Predávajúci je oprávnený odoprieť
dodanie tovaru kupujúcemu, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu
celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné
strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar na
splatnosť.
7.1. Vlastnícke právo k tovaru nadobúda kupujúci až úplným
zaplatením kúpnej ceny za tovar.
7.2. Okamihom prevzatia
tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim od
predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar,
alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní
kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme
prechádza na neho nebezpečenstvo škody na tovare.
8.1. Kupujúci má právo na bezplatné odstránenie vady, včas a
riadne, pokiaľ ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť.
Povinnosťou predávajúceho je vadu bez zbytočného odkladu
odstrániť.
8.2. Namiesto odstránenia vady môže kupujúci
požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len určitej
súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, pokiaľ tým predávajúcemu
nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo
závažnosť vady.
8.3. Vymeniť vadný tovar za tovar bez vád
môže predávajúci vždy, pokiaľ to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti.
8.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť
a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako
vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo
od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú
kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre
väčší počet vád tovar riadne užívať.
8.5. V prípade iných
neodstrániteľných vád, má kupujúci právo na primeranú zľavu z
ceny tovaru.
8.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho
právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka
(bod 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok) a
právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka
(bod 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok)
tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a
kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním
objednávky.
8.7. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u
predávajúceho alebo určenej osoby. Predávajúci zodpovedá za vady
tovaru v zmysle platných právnych predpisov Slovenskej
republiky. Informácie o servisných miestach a určených osobách
pre záručný a pozáručný servis poskytne predávajúci kupujúcemu
na zadnej strane záručného listu alebo na požiadanie telefonicky
alebo prostredníctvom e-mailu.
8.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
8.9. Na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sa vzťahuje reklamačný poriadok.
8.10. Pokiaľ tovar vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho, má kupujúci právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru.
8.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
8.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá
doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne
všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie oznámenia o
uplatnení reklamácie kupujúcim, predávajúcemu
b) doručenie
reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo na to
určenej osobe
c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod.
k reklamovanému tovaru predávajúcemu, ak sú tieto údaje
nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie
8.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem splnenia podmienok podľa bodov 8.12 písm. a) a c) týchto reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však predávajúci alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu.
8.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
8.16. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
8.17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.18. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a)
ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou
zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi
predávajúcemu v súlade s bodom 5.8. týchto reklamačných a
obchodných podmienok,
b) ak kupujúci neuplatnil
svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu
tovaru do konca záručnej doby tovaru,
c) ak je
vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
d) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v
podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu
tovaru,
e) ak vada tovaru vznikla neodborným
zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o
tovar,
f) ak vada tovaru vznikla poškodením
tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s
podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami
obvyklého používania tovaru,
g) ak vada tovaru
vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo
nepredvídateľnými udalosťami,
h) ak vada tovaru
vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
i) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom,
poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou
alebo iným zásahom vyššej moci,
j) ak vada
tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.21. Povinnosťou predávajúceho je vybaviť reklamáciu a
ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) výmenou tovaru,
b) vrátením kúpnej ceny tovaru,
c)
odovzdaním opraveného tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy
z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim
určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie
tovaru.
8.22. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
8.23. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná. Zasielané produkty športovej výživy, potraviny v darčekových košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v prípade kratšej exspiračnej doby kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
8.24. V prípade záručnej opravy tovaru sa predlžuje záručná doba o čas, po ktorý kupujúci nemohol požívať tovar.
8.25. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu.
8.26. V prípade odstrániteľnej vady, bude reklamácia vybavená
podľa rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
a)
predávajúci vadný tovar vymení alebo
b) predávajúci zabezpečí
odstránenie vady
8.27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
8.28. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo
o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší
počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol
byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v
závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim
spôsobom:
a) výmenou tovaru za iný funkčný
tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu
tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
8.29. V prípade neodstrániteľnej vady alebo viac krát opakovanej odstrániteľnej vady, alebo pokiaľ ide o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktorá zamedzujú riadnemu užívaniu tovaru ako bez vady a kupujúci bezodkladne neurčí podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.
8.30. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 8.14. týchto reklamačných a obchodných podmienok.
8.31. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
8.32. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
8.33. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.34. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona 102/2014.
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v
prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu
v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska
vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.
9.2.
Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je
právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke
svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo
telefónu a mailovú adresu.
9.3. Kupujúci si
môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje,
ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej
stránke elektronického obchodu v časti " Môj profil".
9.4.
Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle ust. §
10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných
údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) predávajúci ako
prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy
spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej
osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude
vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a
spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie
z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo
zmluvných strán.
9.5. Kupujúci môže zaškrtnutím
príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj
súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona, aby predávajúci
spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú
uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti
predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových
produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a
spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch,
týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách
a akciách na ponúkaných tovaroch.
9.6.
Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho
zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi
SR.
9.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s
ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobné údaje bude získavať
výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach.
9.8. Predávajúci vyhlasuje, že v
súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ bude získavať osobné
údaje na iné účely, ako sú uvedené týchto obchodných a
reklamačných podmienkach osobitne a zabezpečí, aby sa osobné
údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá
účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s
osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
9.9.
Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa bodu 9.5 týchto
reklamačných a obchodných podmienok na dobu určitú do
splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho.
Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne
likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním
osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou
formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania
súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
9.10. Kupujúci
bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka
pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu
dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v
čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok,
b)
identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá
doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené
v akceptácii,
c) účel spracúvania osobných
údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a
kupujúcim,
d) že bude spracúvať osobné údaje
kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska
vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci
fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane
PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci
právnickou osobou,
e) že požadované osobné údaje
je kupujúci povinný poskytnúť,
9.11. Predávajúci
vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými
mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným
všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude
vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného
vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej
predávajúcemu.
9.12. Kupujúci má právo na
základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať
a)
potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe
spracúvané,
b) účel spracúvania osobných údajov,
c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o
spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o
jeho stave v rozsahu:
i) identifikačné údaje
predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
ii) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to
neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov
nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ,
d) vo všeobecne
zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal
jeho osobné údaje na spracúvanie,
e) vo
všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré
sú predmetom spracúvania,
f) doplňujúce
informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky
spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie
jej práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä
i)
poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované
osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na
základe súhlasu kupujúceho podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi jej aj čas
platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné
údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu
Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská
republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu
právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o
následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
ii)
informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je
zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
iii)
okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú
osobné údaje sprístupnené,
iv) formu
zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
v)
tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do
týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
g)
opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných
údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
h)
likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich
spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady
obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
i)
likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom
spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ alebo iného platného
právneho predpisu SR.
9.13. Kupujúci na základe
bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať
voči:
a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o
ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely
priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
b) využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods.
3 písm. d) na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10
ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu.
9.14.
Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u
predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v
prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ
vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o
neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov,
ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním
osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a
preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je
povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez
zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to
okolnosti dovolia.
9.15. Kupujúci na základe
písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má
právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa
rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky
alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na
základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov.
Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného
rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy
spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho
vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní
rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a
výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote
podľa ods. 9.18. týchto Obchodných podmienok. Kupujúci nemá toto
právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom
sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov
kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas
existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie,
ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na
základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie
oprávnených záujmov kupujúceho.
9.16. Ak
kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti
vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú
podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo
faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej
odoslania.
9.17. Kupujúci pri podozrení, že jeho
osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom
oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže
uplatniť zákonný zástupca.
9.18. Predávajúci je
povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto čl.
týchto obchodných a reklamačných podmienok, resp. vyhovieť
požiadavkám kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho informovať
najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.
9.19. Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 28 ods. 2
ZnOOÚ predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a
Úradu ma ochranu osobných údajov.
9.20.
Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade s ust. § 15
ods. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZnOOÚ pri spracúvaní osobných
údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho
budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám,
resp. okruhu príjemcov:
Slovenská pošta, a.s. , Partizánska
cesta č. 9, 975 99 Banská Bystrica
IČO: 36631124 +
Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri
Dunaji, IČO: 31329217
10.1. Pokiaľ dôjde k nemožnosti splniť svoje povinnosti zo strany predávajúceho, vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy, z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
10.4. Začiatok plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy je
stanovený na deň, v ktorý kupujúci alebo ním určená tretia osoba
s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru
alebo pokiaľ
a) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov
alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného
kusu,
b) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke
dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný
ako posledný,
c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane
počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného
tovaru.
10.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom
ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy.
10.6. Pri odstúpení od zmluvy sa vyžaduje písomná forma, spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy omylom alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
10.8. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, sa zrušuje od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Nie je možné požadovať od kupujúceho žiadne náklady alebo iné platby, ktoré súvisia so zrušením doplnkovej zmluvy, okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
10.9. V lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
10.10. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
10.11. Zásielky na dobierku nebudú preberané predávajúcim. Odporúča sa tovar poistiť. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
10.12. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci. Tovar sa vráti priamo predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí v prípade ak predávajúci súhlasil, že tieto náklady bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
10.15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí
predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo
neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu:
a)
hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457
Občianskeho zákonníka v skutočnej výške
b)
náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou
tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa
cenníka pre pozáručný servis tovaru.
Kupujúci je povinný v
zmysle tohto bodu reklamačných a obchodných podmienok
predávajúcemu uhradiť predávajúcemu náhrady najviac vo výške
rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase
odstúpenia od kúpnej zmluvy.
10.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od
zmluvy, ktorej predmetom sú:
- predaj tovaru
zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa,
- predaj tovaru uzavretého v
ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol
po dodaní porušený,
- predaj zvukových záznamov,
obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo
počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak
spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- poskytovanie
elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a
spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
10.17. Ustanovenia čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
11.1. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu
11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
11.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.4. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.5. Kupujúci berie na vedomie, že pri tlači a rezaní sa môže vyskytnúť odchýlka +/- 1,5 mm.
11.6. Kupujúci má právo na kontrolný výtlačok vlastného tlačového návrhu pred samotnou tlačou. Doba dodania celej dodávky však začína následne plynúť až po písomnom schválení kontrolného výtlačku alebo prijatia podpísaného výtlačku našou tlačiarňou. Kontrolný výtlačok slúži na vizualizáciu farebnosti. Používa sa hlavne pri vyšších nákladoch a v prípadoch kedy je kladený vysoký dôraz na farebnosť vytlačených produktov. Ak kontrolný výtlačok nie je požadovaný dodatočné reklamácie na kvalitu tlače nebudú akceptované. Kontrolný výtlačok je spoplatnený podľa rozsahu tlače a vykonaných služieb.
11.7. Kupujúci má právo požiadať o bezplatne zaslanie vzorky tlače a papiera (vzorkovník). Vzorky je možné požiadať na kontaktnom e-maile uvedenom vyššie.
11.8. Kupujúci berie na vedomie že nie je možné uplatniť si reklamáciu spôsobenú dodaním nekorektných tlačových dát. To platí spravidla pre tlačoviny, ktoré rozmerovo sú prispôsobené k požadovanému objednávanému rozmeru, kde bol použitý farebný model RGB, pantone farby, Hex color, namiesto CMYK, došlo k zámene alebo chybe pri miešaní farby, boli použité fonty, ktoré nie sú pevnou súčasťou dokumentu alebo v dokumente boli použité fotografie s nízkym rozlíšením ako 300dpi. Drobné farebné odchýlky nie sú považované za chybu. To platí aj pre farebné odchýlky od predchádzajúcej zákazky vytlačenej u nás v minulosti. Pokiaľ chcete mať absolútnu istotu, že farebnosť bude presne dodržaná, je potrebné schváliť náhľad tlače ( podľa bodu 11.6). Náhľad tlače - kontrolný výtlačok je možné požiadať e-mailom.
Príloha č. 1
Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku
v zmysle § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov o a zmene a doplnení niektorých zákonov
Predávajúci |
|
Obchodné meno: |
JAREST s.r.o. |
Ulica a číslo: |
Rovniankova 2 |
Mesto: |
Bratislava |
PSČ: |
851 02 |
IČO: |
44896743 |
DIČ/IČ DPH: |
SK2022863469 |
Telefón: |
0903 267989 |
E-Mail: |
|
Prevádzka: |
tlačiareň - MOBI PRINT Rovniankova 1, 851 02 Bratislava |
Kupujúci |
|
Meno a priezvisko: |
|
Ulica a číslo: |
|
Mesto: |
|
PSČ: |
|
Telefón: |
|
E-Mail: |
|
Týmto Vám oznamujem, že odstupujem od uzavretej (vyberte jednu z možností): |
Kúpnej zmluvy |
zmluvy o poskytnutí služby |
Predmet zmluvy bol zakúpený prostredníctvom internetovej stránky: |
Bola mi zaslaná potvrdená objednávka číslo: |
|
Zo dňa: |
|
Číslo faktúry: |
|
Tovar mi bol doručený dňa (deň prevzatia): |
|
Žiadam preto o vrátenie (ponechajte len jednu možnosť): |
|
plnej hodnoty faktúry (všetok fakturovaný tovar je predmetom odstúpenia od zmluvy) alebo čiastočnej hodnoty faktúry (len určitá časť z tovarov je predmetom odstúpenia od zmluvy) |
|
názov vráteného predmetu zmluvy, a počet kusov (iba ak vraciate len časť predmetu zmluvy): |
|
Požadovaná hodnota k vráteniu: |
|
|
Požadovanú sumu mi vráťte (vybraté ponechajte): |
|
|
poštovým poukazom na moju adresu (uvedená hore) |
|
|
prevodom na účet, číslo/kód banky alebo IBAN: |
|
|
Ak tovar nie je súčasťou zásielky, beriem na vedomie skutočnosť, že predávajúci nie je povinný vrátiť peniaze do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, do momentu pokiaľ mu nie je dodaný tovar, alebo nepreukážem zaslanie tohto tovaru.
Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia som povinný / povinná zaslať tovar predávajúcemu.
V ...................................... Dňa ..........................
....................................
Meno priezvisko
(podpis)
Príloha č. 2
Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy
1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie 14 dní odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adresu: (JAREST s.r.o., Rovniankova 2, 851 02 Bratislava e-mail: kontakt@mobiprint.sk).
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od
kúpnej zmluvy,
ktorý sa nachádza ako príloha č. 1 obchodných a reklamačných
podmienok. V prípade
záujmu máte možnosť vyplniť a zaslať vzorový formulár na
odstúpenie od
kúpnej zmluvy
alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od
kúpnej
zmluvy aj
elektronicky. Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od
kúpnej
zmluvy Vám
bezodkladne potvrdíme e-mailom, resp. na inom trvanlivom nosiči.
Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame ani na náklady za doplnkové služby, ak boli predmetom zmluvy a ak došlo k ich úplnému poskytnutiu. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto kúpnej zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, pokiaľ ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na adresu sídla spoločnosti bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Upozorňujeme Vás, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním v čase od jeho doručenia do momentu jeho vrátenia iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť 14.08.2015 a nahrádzajú všetky pôvodne.